روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی از اصرار مقام اماراتی برای تحویل نامه ترامپ به رهبر شهید

روایت رئیس کمیسیون امنیت ملی از اصرار مقام اماراتی برای تحویل نامه ترامپ به رهبر شهید

تهران- ایرنا - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بااشاره به تحویل نامه ترامپ توسط وزیر مشاور در امور خارجه امارات به رهبر شهید گفت: ترامپ نامه ای توسط انور قرقاش به رهبر شهید فرستاد مبنی بر اینکه درحوزه موشکی، هسته ای و منطقه ای باید بدون قید و شرط و در زمان و مکانی که مشخص می‌کنیم مذاکره کنید در غیر این صورت آماده جنگ شوید ولی اعلام شد مسیر نامه از وزارت خارجه باید بگذرد و هیچ مذاکره ای نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ابراهیم عزیزی امروز یکشنبه هفتم تیر ۱۴۰۵ در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش و شهدای جنگ رمضان گفت: از ششم تیر که حادثه بمب گذاری مسجد جامع ابوذر تهران در سال ۱۳۶۰ تا ۱۲ تیرماه سال ۱۳۶۷ که هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا سقوط کرد، هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است که توسط رهبر شهید نامگذاری شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین حادثه بمباران شیمیایی شهر سردشت در دوران دفاع مقدس در سال ۱۳۶۶ در ایام تیرماه به وقوع پیوست و رهبر شهید در سخنانی حکیمانه می فرمایند وقتی همه این رفتارهای آمریکایی ها را کنار هم می گذاریم، شاهد جنایات آمریکایی ها هستیم در حالی که خود مدعی حقوق بشر هستند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته تلاش شده جنایات و خباثت آمریکایی ها به بهترین شکلی افشا شود و امسال این موضوع با جنگ رمضان، شهادت سرور و سالار شهیدان و تشییع قائد امت همزمان شده است. همچنین باید به یاد بیاوریم جنایت آمریکایی ها را در مدرسه شجره طیبه میناب و ورزشگاه لامرد در جنگ ۴۰ روزه که خلاف همه اصول بین الملل است و این جنایات فقط بخشی از خباثت‌های آمریکایی ها در ایران است که‌ از ابتدای انقلاب اسلامی رقم زدند.

از همان روز اول انقلاب ابهت پوشالی آنها فروریخت

رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در ادامه یادآور شد: آمریکایی ها از اول انقلاب نشان دادند که حقوق بشر ابزاری برای جنایت آنهاست و فقط زبان اقتدار، قدرت و عظمت ایران را می فهمند. بر همین اساس از همان روز اول انقلاب که ابهت پوشالی آنها فروریخت، دست به جنایت، ترور و خباثت زدند.

عزیزی اضافه کرد: ۵ روز پس از پیروزی انقلاب شاهد اقدامات تروریستی آنها در غرب کشور بودیم که نشان داد انقلاب ۵۷ شکست مفتضحانه آمریکایی ها بود. همچنین حوادث ترکمن صحرا، کودتاهای بیشمار نوژه، طبس، حوادث در غرب کشور، جنگ تحمیلی اول، دوم و سوم و عملیات های مختلف نظامی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی از جمله جنایات آمریکایی ها علیه کشورمان بود و نشان دادند به هیچ کدام از حقوق بین الملل پایبند نیستند و جنایت بخشی از ذات کثیف آنهاست.

بقای آمریکا در گرو جنگ، تجاوز و جنایت است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تاریخ منحوس ۲۴۰ ساله آمریکا فقط ۲۰۰ جنگ دیده می شود که نمونه آن جنگ در ایران، افغانستان، عراق، ویتنام، فیلیپین و سایر کشورهای دنیا نظامی است و این رویکرد فریبکاری، رفتار ضد حقوق بشر و استیصال آمریکایی ها را نشان می دهد و اینکه بقا آنها در گرو جنگ و تجاوز است.

نامه ترامپ از طریق انوار قرقاش به عظمت و اقتدار ایران تبدیل شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس جمهور زیاده گو، خودشیفته و پریشان گو آمریکا نامه ای توسط انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات به رهبر شهید فرستاد مبنی بر اینکه درحوزه موشکی، هسته ای و منطقه ای باید بدون قید و شرط و در زمان و مکانی که مشخص می‌کنیم مذاکره کنید در غیر این صورت آماده جنگ شوید. انور قرقاش اصرار داشت نامه رئیس جمهور آمریکا فقط به رهبر شهید تحویل داده شود ولی اعلام شد مسیر نامه از وزارت خارجه باید بگذرد و هیچ مذاکره ای در حوزه هسته ای، موشکی و منطقه ای نخواهد داشت که این رویکرد اقتدار ملت ایران را به رخ آمریکا کشید.

عزیزی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد فقط در مواردی که اعلام خواهد کرد و آن هم در مکان و زمانی که تعیین می کند، مذاکره خواهد کرد و ترامپ به هیچ عنوان چنین اقتداری را از سوی جمهوری اسلامی ایران باور نمی‌کرد.

نظرات کاربران