نخست‌وزیر پاکستان: دستاوردهای سفر پزشکیان به تحکیم روابط دوجانبه منجر می‌شود

نخست‌وزیر پاکستان: دستاوردهای سفر پزشکیان به تحکیم روابط دوجانبه منجر می‌شود

اسلام‌آباد - ایرنا - نخست‌وزیر پاکستان با ابراز خرسندی از سفر اخیر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به آن کشور، تأکید کرد که دستاوردهای سفر دکتر پزشکیان به تقویت تعاملات دوجانبه تهران و اسلام‌آباد منجر می‌شود.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، «شهباز شریف» امروز طی سخنرانی در مراسم فارغ‌التحصیلان دانشکده افسری نیروی دریایی پاکستان در بندر کراچی، به سفر هفته گذشته مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران، اشاره کرد و افزود: این بازدید گویای روابط گرم و برادرانه دو کشور است.

وی تأکید کرد: نتایج بازدید دکتر پزشکیان به تقویت هرچه بیشتر روابط ایران و پاکستان منجر می‌شود.

شهباز شریف افزود: تفاهم‌نامه اسلام‌آباد افتخار بزرگی برای پاکستان است و اراده ما را برای برقراری صلح، محکم‌تر می‌کند.

وی اظهار داشت که پاکستان با چالش‌های داخلی و خارجی مواجه است؛ در عین حال، عزم اسلام‌آباد برای مبارزه بی‌وقفه با تروریسم، تزلزل‌ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران، روز سه‌شنبه ۲ تیر، دومین سفر رسمی خود را به پاکستان انجام داد.

وی به ترتیب با فیلد مارشال سید عاصم منیر، فرمانده ارتش، آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور، و شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان، دیدار کرد.

vدر همین حال وزارت امور خارجه پاکستان صبح امروز با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که سناتور محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور شب‌ گذشته با دکتر سید عباس عراقچی همتای ایرانی خود گفت وگوی تلفنی انجام داده است.

اسحاق دار، بر تعهد پاکستان برای ایفای نقش سازنده خود در دستیابی به هدف صلح و ثبات پایدار در منطقه و فراتر از آن تاکید کرد.

عراقچی نیز از حمایت مداوم پاکستان در پیشبرد روند صلح ابراز و همچنین از این کشور برای تسهیل بازگشت ایمن و روان خدمه و ماهیگیران ایرانی به وطنشان تشکر کرد.

نظرات کاربران