نخست وزیر انگلیس: استعفا می‌دهم

نخست وزیر انگلیس: استعفا می‌دهم

تهران– ایرنا– کی‌یر استارمر دقایقی پیش در برابر ساختمان نخست وزیری اعلام کرد که از سمت نخست وزیری و رهبری حزب کاگر استعفا خواهد داد.

به گزارش دوشنبه ایرنا، استارمر در اظهاراتی که شبکه «بی‌بی‌سی» بطور زنده آن را پخش می‌کرد، پیش از اعلام استعفای خود گفت که وارث حزب کارگری بود که «از نظر سیاسی، مالی و اخلاقی ورشکسته» است.

وی پذیرش سمت نخست وزیری را «غرورآمیزترین» لحظه زندگی‌ خود دانست و افزود که برای بهبود زندگی میلیون‌ها نفر وارد سیاست شده است.

نخست وزیر انگلیس: استعفا می‌دهم

استارمر با بیان اینکه «بارها و بارها» به او گفته شده بود که کار حزب «تمام شده»، گفت: اما «به آن افراد ثابت کردم که اشتباه می‌کنند».

وی افزود : اعتماد را به اقتصاد، دفاع و امنیت ملی بازگرداندم.

نخست وزیر انگلیس با بیان آنکه «از رهبری حزب کارگر استعفا خواهم داد»، گفت که امروز صبح با پادشاه گفت‌وگو و او را از تصمیم خود مطلع کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، رهبر جدید حزب کارگر پیش از بازگشایی مجلس در ماه سپتامبر (اواخر تابستان) تعیین خواهد شد و به گفته استارمر، وی تا آن زمان در سمت نخست وزیری باقی خواهد ماند.

وی افزود که تمام تلاش خود را برای تضمین انتقال منظم قدرت انجام داده و از جانشین خود حمایت کامل خواهد کرد.

نظرات کاربران